15/12/16

Τη μέρα που έπεσα απ' τα σύννεφα, της κ. Ελένης Δαφνίδη


Η κ. Δαφνίδη είναι για μένα μια από τις λίγες συγγραφείς που καταφέρνει να μου προκαλέσει τουλάχιστον χαμόγελο (και κάποιες στιγμές και γέλιο) σε κάποια από τα βιβλία της. Ξεκίνησα λοιπόν το συγκεκριμένο βασιζόμενη στην αίσθηση χιούμορ της συγγραφέως και ελπίζοντας να μοιάζει στην γραφή, στο χιούμορ και στην ένταση της ιστορίας με το "Μόνα Μόνα είσαι εδώ" και όχι με το "Η εξολόθρευση της Μπάρμπι" της ιδίας. Και βρέθηκα μπροστά σε ένα από τα καλύτερα κοινωνικά βιβλία που έχουν πιάσει τα χέρια μου το τελευταίο διάστημα. 
Θα μπορούσα να πω ότι είναι μια κατηγορία από μόνο του και ότι είναι το μοναδικό βιβλίο που με έκανε να χαμογελάσω πολλές φορές , ακόμη και να γελάσω (όχι να σκάσω από τα γέλια) αλλά το υπόλοιπο μισό βιβλίο να το διαβάζω με ένα κόμπο στο λαιμό και ίσως να βουρκώνουν και τα μάτια μου (και δεν νομίζω να φταίει η ψυχολογία μου για αυτό).
Αναφέρεται στη ζωή και στο θάνατο, στο γάμο, την ορφάνια, τον αντρικό εγωισμό και τον κοινωνικό ρατσισμό απέναντι στον διαφορετικό σε εμφάνιση συνάνθρωπο, την κακοποίηση ζώων, την αγάπη σε όλες τις μορφές της. Πώς στο καλό κατάφερε και τα συνδύασε όλα αυτά και έβγαλε και χιούμορ μέσα από τέτοιες καταστάσεις; 
Δεν υπάρχει ίχνος από εκείνο το είδος χιούμορ του τραβηγμένου από τα μαλλιά που συναντώ συχνά σε βιβλία και προσπαθεί ο συγγραφέας να σε κάνει σχεδόν με το ζόρι να γελάσεις, οι ατάκες έρχονται από το πουθενά και είναι πολύ ευχάριστες. Επίσης από το πουθενά έρχονται και κάποιες προτάσεις βασικότατες στην εξέλιξη της ιστορίας που ομολογώ όλες (μα όλες) τις φορές που θα έπρεπε να με πιάσουν απροετοίμαστη τα κατάφεραν και εξεπλάγην. Εξίσου έντονα δίνονται και οι δυσάρεστες όψεις της ιστορίας, εκεί που χαμογελούσα εμφανιζόταν ένας κόμπος στο λαιμό μου που με δυσκόλευε να καταπιώ. 
Και σκεφτείτε ότι μου πήρε περίπου μια βδομάδα να το διαβάσω επειδή δεν είχα τη διάθεση να πιάσω βιβλίο στα χέρια μου, το έπιανα τυπικά από συνήθεια και μετά δεν μπορούσα να το αφήσω. Και πριν από αυτό ξεκίνησα και άφησα για κάποια άλλη χρονική στιγμή τρία βιβλία.

Βαθμολογία: 9/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου