17/10/17

Η πείνα, του Κνουτ Χάμσουν


Δεν υπάρχουν πολλά να πει κάποιος για ένα βιβλίο αυτού του επιπέδου.  Δίσταζα να το διαβάσω επειδή πίστευα ότι θα είναι στενάχωρο και βαρετό.  Δεν το λες και ευχάριστο ή διασκεδαστικό φυσικά, αλλά δεν υπάρχει ούτε μια βαρετή πρόταση μέσα σε όλο το βιβλίο. 
Είναι γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο, ο ήρωας διανύει μια περίοδο δύσκολη, είναι άστεγος και χωρίς σταθερό εισόδημα και παλεύει να επιβιώσει χωρίς να χάσει την αξιοπρέπειά του.
Είχα χρόνια να διαβάσω βιβλίο τόσο ποιοτικό,θυμήθηκα την έννοια της λέξης "λογοτεχνία" , παρά το γεγονός ότι η έκδοση πιυ έπεσε στα χέρια μου ήταν παλιά και υπήρχαν πολλά λάθη επιμέλειας μέσα.

Βαθμολογία:  10/10 φυσικά

Το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

"Ούτε μια ώρα δίχως πρόβλημα, εδώ κι επτά-οκτώ μήνες, ούτε η απαραίτητη τροφή για μια εβδομάδα, πριν η μιζέρια με γονατίσει ξανά. Κι επιπλέον, παρ' όλη αυτή την εξαθλίωσή μου, είχα παραμείνει τίμιος, απόλυτα τίμιος. Ο Θεός να με συγχωρεί, όμως τι ηλίθιος που ήμουν! Αν αυτή εδώ τη στιγμή βρω στο δρόμο τον κουμπαρά ενός μαθητή, το μοναδικό όρε μιας φτωχής χήρας, θα τα μαζέψω και θα τα χώσω στην τσέπη μου αδίστακτα, και θα κοιμηθώ πάνω τους ξένοιαστος όλη τη νύχτα. Δεν είχα περάσει αλώβητος από τόσες απίστευτες δυσκολίες, η υπομονή μου είχε εξαντληθεί, ήμουν έτοιμος για όλα. [...]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου