8/12/16

Η ζωή απέναντι, της κ. Σοφίας Δημοπούλου


Το βιβλίο αφορά την περίοδο της δικτατορίας και τη ζωή δύο οικογενειών κατά τη διάρκεια εκείνης της περιόδου. Γενικά περιστρέφεται γύρω από τις σκέψεις και τη ζωή της Δάφνης (μαθήτριας δημοτικού) αλλά επεκτείνεται και στη ζωή (παρελθόν και παρόν) των ατόμων που αποτελούν το περιβάλλον της, οικογενειακό και φιλικό.
Όσο το διάβαζα αλλά και τώρα που προσπαθώ να εκφράσω τις εντυπώσεις μου για το βιβλίο, το έχω χωρίσει μέσα στο μυαλό μου σε δύο μέρη τα οποία αναπτύσσονται ταυτόχρονα.
Το πρώτο μέρος αφορά τους ενηλίκους πρωταγωνιστές του βιβλίου. Η συγγραφέας χρησιμοποιώντας ελάχιστες λέξεις για τον καθένα από τους ήρωές της μας δίνει τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα του, έτσι ώστε να καταλάβουμε για ποιο λόγο ενεργεί ο καθένας με τον τρόπο που ενεργεί. Εξηγεί με τόσο όμορφο τρόπο τις αιτίες που προκάλεσαν τις πράξεις του καθενός που στο τέλος πια του βιβλίου μου ήταν όλοι συμπαθείς, άσχετα με το πόσο κακό προκάλεσαν στους άλλους ήρωες του βιβλίου. 
Το δεύτερο μέρος αφορά τη μικρή Δάφνη. Μου άρεσε τρομερά που την έβαλε να μιλά σε πρώτο πρόσωπο και να μας διηγείται κάποια περιστατικά, όπως εξίσου μου άρεσε και η παιδική αφέλεια που αφήνει να φανεί σε κάποιες πράξεις ή σκέψεις της. Όμως στα χρόνια της εφηβείας μου είχα διαβάσει επανειλημμένα (σε σημείο που να θυμάμαι προτάσεις από μνήμης) το βιβλίο "Τα γενέθλια" της Ζωρζ Σαρή που σε γενικές γραμμές πραγματεύεται το ίδιο θέμα με τον ίδιο τρόπο. Άθελά μου λοιπόν έκανα συγκρίσεις και περίμενα να διαβάσω κάτι που να μιλήσει μέσα μου με τον ίδιο τρόπο, πράγμα φυσικά αδύνατο αφενός γιατί πλέον είμαι πιο ώριμη (sic, αντί να πω ότι μεγάλωσα και δεν επηρεάζομαι τόσο εύκολα.... πάλι sic, για να μην πω ότι άρχισα να εμφανίζω γεροπαραξενιές ακόμη και στα βιβλία ) ...και αφετέρου κανένα βιβλίο δεν μπορεί να σταθεί δίπλα σε αγαπημένα και πολυδιαβασμένα βιβλία και να τα ξεπεράσει. Οπότε ήταν χαμένο από χέρι.
Γενικά όμως ήταν καλογραμμένο, διακριτικό και ωραίο το βιβλίο (άλλωστε ο τρόπος που γράφει η κ. Δημοπούλου μου αρέσει πάρα πολύ) και όποιος έζησε την εποχή της δικτατορίας πιθανόν να βρει τον εαυτό του σε κάποιον από τους ήρωες του βιβλίου. Απλά σε εμένα λόγο ηλικίας και βιωμάτων δεν ταίριαξε πολύ. 

Βαθμολογία: 7/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου