6/8/20

Ο Καστανάνθρωπος - Soren Sveistrup


Άλλο ένα βιβλίο που πήρα επειδή είχε εξαιρετικές κριτικές χωρίς να με τραβά ιδιαίτερα η υπόθεση, και δυστυχώς άλλη μια φορά που ένα βιβλίο που σε γενικές γραμμές εκθειάζεται, εμένα δεν μου άρεσε. Υπήρξαν πολλές στιγμές που σκέφτηκα να το αφήσω αδιάβαστο αλλά κατάφερα και το έφτασα μέχρι το τέλος, ήθελα να δω μήπως συμβαίνει κάτι που θα μου αλλάξει τη γνώμη (δεν συνέβη).
Το βασικό μου πρόβλημα είναι ότι πλατείαζε υπερβολικά. Η ουσία και η δράση της ιστορίας θα μπορούσε να περιοριστεί σε 100- άντε 200 σελίδες. Διάβασα 660 σελίδες και έμεινα να αναρωτιέμαι τι ακριβώς υπήρχε γραμμένο σε τόσο μεγάλη έκταση. Προς υπεράσπιση του τρόπου γραφής του συγγραφέα να πω ότι αυτό το κατάλαβα αφού τελείωσα το βιβλίο και το έκλεισα, την ώρα που το διάβαζα το έβρισκα απλά υποτονικό.
Οι σκηνές που περιγράφει τα πτώματα ήταν ελάχιστες αλλά αρκετά βίαιες (αυτό το λέω για όσους θέλουν αν διαβάζουν σπλάτερ βιβλία- δεν είμαι σίγουρη ότι θα σας ικανοποιήσει αν και έχει κάποιους πίδακες αίματος που πετάγονται).
Οι χαρακτήρες είναι όλοι αντιπαθείς, και αυτό στην καλύτερη περίπτωση, επειδή κατ' ουσίαν δεν υπάρχει περιγραφή κανενός χαρακτήρα και το μόνο που μας λέει είναι κάποια βασικά σημεία της ζωής του καθενός (πχ ότι κάποια έχει μια κόρη και κάποιος άλλος διαφορετικά χρώματα στα μάτια του). Δεν είμαι και πολύ οπαδός της ανάλυσης χαρακτήρων στα αστυνομικά μυθιστορήματα, αλλά αυτό έφτασε στο άλλο άκρο: κινδύνευαν οι πρωταγωνιστές και εγώ ήμουν παντελώς αδιάφορη για την τύχη τους.
Η βασική ιστορία είναι καλή. Απλά καλή. Το ίδιο και η αιτιολόγηση. Εντάξει, μπράβο του, ωραία ιδέα, αλλά δυστυχώς στην εκτέλεση δεν με κέρδισε.
Τέλος πάντων, κρίμα, δεν μου άρεσε κι ας μείνω σε αυτό, τελείωσε (επιτέλους) οπότε πάμε για άλλα τώρα..

Βαθμολογία: 4/10

Το οπισθόφυλλο του βιβλίου

Αν τον βρεις, σε έχει ήδη βρει!
Ένας ψυχοπαθής τρομοκρατεί την Κοπεγχάγη. Σε κάθε αιματοβαμμένο τόπο εγκλήματος αφήνει την «κάρτα» του: έναν καστανάνθρωπο, μια χειροποίητη κούκλα φτιαγμένη από σπίρτα και δύο κάστανα. Εξετάζοντας τις κούκλες, η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών βρίσκεται μπροστά σε μια συγκλονιστική ανακάλυψη: ένα αποτύπωμα το οποίο ανήκει σε ένα κορίτσι, την κόρη μιας υπουργού, που είχε απαχθεί και δολοφονηθεί έναν χρόνο πριν. Τραγική σύμπτωση ή κάτι πολύ πιο διεστραμμένο;
Προκειμένου να σωθούν αθώες ζωές, ένα ζευγάρι ντετέκτιβ θα πρέπει να κάνει στην άκρη τις διαφορές του, ώστε να αρχίσει να συνδέει τα αποτρόπαια στοιχεία που αφήνει πίσω του ο Καστανάνθρωπος. Γιατί ένα πράγμα είναι απόλυτα ξεκάθαρο: o δολοφόνος βρίσκεται σε αποστολή που το τέλος της απέχει πολύ…
Και κανείς δεν είναι ασφαλής. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου